Gioia Pennicotti, an extra at Cinecittà, where people call her Tortorella, is invited to a dinner party on New Year's Eve to avoid having thirteen guests. But she?s ditched when the arrival of an additional guest renders her presence useless. Not wanting to be alone, she decides to go out with her friend Umberto Pennazzutto, a bit actor nicknamed Bad Luck now in the employment of Lello the thief.