Donatella, a bookbinder?s daughter, finds a rich American woman?s bag and returns it to her, thus earning the trust of the lady, who asks the girl to stay at her villa so that it won?t seem empty while she?s away in New York. There she meets Maurizio, who falls in love with her. But he?s on the point of losing Donatella when he mistakes her for a social climber.