A group of people with no fixed abode camps in a desert area, former site of an air-raid shelter during the war, on which the landowner decides to build a house for his soon-to-be-married daughter. The news alarms the group who, led by the Cavaliere, comes up with a plot to stay. But the subway builders force them to give in.