Ama Lur is, above all, an emotional ode to the Basque Country; an endearing view of the land and its inhabitants. The mystery and reality of one of the oldest known peoples, revealed in the peculiarities of its cultured and popular expressions, through tradition, beliefs, art, ways of working, folklore, games, etc. A real kaleidoscope with more than seventy subjects filmed over more than two years of shooting.