Moussa is a young boy from Burkina Faso. He was born and lives in the same village as his parents, his family and his wife, Fatima, although he prefers to call her "Bamako", because it's there, in the capital of Mali, that he met her before they married and had a baby, Mamadou. Although the land produces just enough to survive on, the precarious balance has recently been upset by a long drought. Driven by the responsibility of helping his family, and having asked the elders of his hamlet for their opinion, Moussa decides to immigrate to Europe.