The white scarves of the Mothers of the Disappeared are the universal symbol of the struggle for human rights. State terrorism in Argentina was based on the forced disappearance of people. The love for their absent children led them to overcome their fear and move into the political and economic centre of the country, confronting a totalitarian and brutal power unarmed. Today they preserve the identity of their sons with their cry "30,000 detained disappeared, present, now and always".