A film giving us a rare glimpse into the fascinating mind of the man who created such visionary classics as Eraserhead, Mulholland Drive, Blue Velvet, Twin Peaks, Wild at Heart or The Elephant Man. Compiled from over two years of footage, the film is an intimate portrait of Lynch's creative process as he completes his latest film, Inland Empire. We follow him as he discovers the beauty in ideas, leading us on a journey through the abstract which ultimately unveils his cinematic vision.