Lou Reed recorded the album Berlin in 1973. It was a commercial failure. Over the next 33 years, he never performed the album live. For five nights in December 2006 at St. Ann's Warehouse Brooklyn, Lou Reed performed his masterwork about love's dark sisters; jealousy, rage and loss. He was accompanied by around 30 musicians and voices including the original guitarist on the LP, Steve Hunter, and guests like the singer, Antony. Having staged the concerts, Julian Schnabel filmed the event, which has continued throughout the summer in the shape of a European tour.