After Flamenco (1995) and Tango (1998) -nominated for the Academy Award for Best Foreign Language Film-, in 2005 Carlos Saura completes his trilogy on modern urban song with Fados. After over two years of research into the subject, Carlos Saura takes an enormous step forward in his approximation to music. If, in his earlier musicals, Iberia, Flamenco, Tango..., he based his work on dancing, in Fados he makes a special effort with the plot and image to reflect the birth of a suburban, dockland music which is in itself a synthesis of all of the music born towards the end of the 19th century.