In December 1995, a serious clot on the brain left Jean-Dominique Bauby, a journalist and father of two children, in a deep coma. On awakening, he had completely lost control of his motor functions. He couldn't move, or talk, or even breathe without help. Only one eyelid in his inert body could move. This eyelid became his link to the world, to others, to life. He blinks once to say yes, twice to say no. He uses it to choose the letters of the alphabet dictated to him by his visitor, thus creating words, sentences, complete pages?