Constance Reid is 23 when she marries handsome British Army lieutenant Clifford Chatterley. It's 1917 and Clifford is posted to the Flanders battlefront, from which he returns a broken man. Following two years of medical treatment, Clifford has recovered, although he?s paralysed from the hips down. The young couple moves into a house on his family?s land. Letting herself go, sad and indifferent, Constance Chatterley takes refuge in Parkin, the estate gamekeeper, who lives in isolation since he separated from his wife, a situation he has no intention of changing.