In this sequel to Abbas Kiarostami's Ten, Mania Akbari, the leading actress of the film, again drives a car and talks to her son, her sister and other people. Her situation in this sequel differs because of her suffering from cancer. As the disease progresses, she's unable to drive. So she sits in the back of the car and the conversation continues. Unlike Ten, the camera for 10+4 has to follow her wherever she goes. This is a totally new experience in which the cancer guides the director throughout the process of making the film.