In the wild, frozen world of the Arctic, a new ancestral cycle starts each year: a cycle of birth, death and renovation, of love and life, of self-sacrifice and extreme risk. Two Titans of the North Pole, the polar bear and the walrus, start the magical journey from their defenceless childhood towards maturity. The mothers defend their offspring with all of the strength endowed upon them by nature.