Mr. Shi, a widower from Beijing, goes to visit his only daughter, Yilan, in the USA. She has recently divorced and he intends to help her over the trauma. While Mr. Shi is determined that Yilan will recover her marriage and her life, his daughter starts avoiding him when he insists on knowing the reasons for her divorce. Confused, Mr. Shi explores the town and meets Madam, an older woman who fled the Iranian Revolution. They start a brief friendship ending when the woman?s son sends her to a retirement home. Facing revelations from Madam and the confrontation with Yilan, which Mr. Shi has never been prepared to face, he finally accepts things as they are, and reaches a small understanding with Yilan.