São Paulo, a working-class district. Alice, a 40-year-old woman and manicurist has been married to a taxi driver for 20 years. They live with Alice's mother, who cooks, cleans, and does the household laundry and listens all day to her favourite radio programme. Alice and Lindomar?s three children live with them. Alice's marriage is in crisis and Lindomar doesn't try to hide his adventures with teenage girls. None of the three siblings pay much attention to their mother and they treat their grandmother with lack of respect. Alice's life in the female working world contrasts strongly with the powerful masculine presence in her home. Although she?s a good girl, the chance to betray reveals other betrayals she never thought existed.