Baixio das Bestas is a small community entrenched within its secular culture and paralysed within its own authority and morality: a decadent land-owning culture. The little urban centres surrounding this small village radiate a certain idea of the future, of possibilities. The Old Grandfather, Heitor, is an ambiguous moralist. He earns a little money by invading the privacy of his grand-daughter, Auxiliadora. Cicero is a young boy who lives in a town including the district of Baixio das Bestas. He is the son of a well-known local family. Once he has set eyes on Auxiliadora he has an uncontrollable desire to have her. No matter what the cost. The confrontation will decide Auxiliadora?s fate.