Henry King
Han Suyin, a widowed Eurasian doctor in Hong Kong, falls in love with Mark Elliot, a married American war correspondent. Although they suffer the bigotry of those around them and Mark's wife refuses to grant him a divorce, their affair continues until he is posted to Korea and killed.