Philippe Garrel
Paris, during the Algerian War. Jean and Mouche decide to end their long-standing relationship. They continue fighting separately for the independence cause while each one tries to adjust to the other?s painful absence. When Mouche is killed by the OAS, Jean starts going out with a young girl of Algerian origin.