A portrait of Liv Ullmann as an actress, film director, defender of human rights and a self-thinking person. Hambro places the viewer behind the scenes as Ullmann directs Private Confessions, a film about Ingmar Bergman?s parents which he himself wrote. This position gives us a unique and fascinating look at the collaboration between Ullmann and the recently deceased Bergman. For better insight to the portrayal, Hambro accompanied Liv Ullmann on her trips to Bosnia, where she worked to help refugees on commission by UNICEF. It also includes interviews with people who worked with her on Broadway and clips from her Hollywood movies.