The tale of a Danish-Jewish family in the transition between the 19th and 20th centuries focussing on Sofie, only child of painstakingly traditional parents. Beautiful, intelligent and extremely talented, she has all sorts of dreams for the future. She falls passionately in love with an artist, Højby, but he?s not a Jew and her parents arrange her marriage to Jonas, who takes her to a country village far from the world she?s been used to until then. They have a son, but things don?t go well between them and Jonas? mental health declines. When the child grows up, Sofie is forced to take important decisions. This film, Liv Ullmann?s first as a director, won the Special Jury Prize and the Audience Award at Montreal Festival, and was chosen Best Film at the Mar del Plata Festival.