A writer named Bergman lives on an island struggling with a story based on his memory of a love affair. Hearing a ?voice?, he allows it to take the shape of an actress he calls Marianne, through whom the story unfolds: Marianne is happily married to Markus, a successful orchestra conductor, with whom she shares a nine-year old daughter, Isabelle, and a friend, David, who spends quite a lot of time at their apartment and is young Isabelle?s favourite storyteller. One night, while Markus is away, David visits the flat as usual, but something changes: what was once a safe, platonic friendship between Marianne and David is suddenly altered.