When she was young, Anna married Henrik, a theology student. Now asphyxiated by her emotional needs, she only realises her mistake when she meets Tomas, a man younger than herself. Their illicit relationship makes her feel passionately alive for the first in a long time, but her happiness is also her torture. Trapped between two different worlds, she finally turns to Jacob, the priest responsible for her confirmation and an old friend in whom she can trust; but Jacob?s advice has dramatic consequences. For her part in this film, Pernilla August, who will this year sit on the Official Jury at San Sebastian Festival, won the Silver Hugo at Chicago Festival and was named Best Actress at Valladolid Festival, where Liv Ullmann won the FIPRESCI Award.