Sick of living in a remote Icelandic village, 17-year-old Noi only dreams of leaving the place. He is a difficult student and looks strange: tall, very pale and completely bald. He spends his time in the cellar behind his grandmother?s house until he meets Iris, the petrol station attendant, and makes plans to escape with her. The glacial beauty of the surroundings envelope Noi?s past and present, finally swallowing up his future in a devastating ending, as foretold by Gylfi, the local fortune teller.