Karitas, a single mother of four, is desperately trying to make ends meet. Fighting a losing battle for custody of her three daughters, she?s oblivious to what?s going on with her 12-year-old son Gudmund, a victim of school bullying. Meanwhile, Gardar, a thug turned debt collector exiled from the criminal underworld and his family looking to make a fresh start in life decides to seek out Gudmund, the son he?s never seen. But his unexpected arrival in the boy?s life proves to be the catalyst for a chain-reaction of dramatic events.