Atsushi Hirata, a young Tokyo businessman, gives up a golfing holiday in Hawaii to perform a memorial service for his parents, who died seven years ago. The ceremony can only be carried out at the place of their death, in this case a remote Icelandic river. He sets off on an arduous and eventful voyage nevertheless helping him to find himself.