A man travelling to Helsinki in search of work is mugged and loses his memory, obliging him to start anew among the homeless and the outcast. He discovers love and other values with which he?s not ashamed to live. A little story about people who still know how to be kind. A Man Without a Past received the FIPRESCI Grand Prix for Best Film of the Year at the opening gala of San Sebastian Festival in 2002.