During the postwar period, experts from the Swedish Home Research Institute discovered that simply organising kitchen tasks to resemble factory assembly lines could mean enormous savings in the family budget. They therefore decided to extend their research beyond the behaviour of the Swedish housewife. To do the job, they sent 18 observers to the rural area of Landstad, in Norway, well known for its high surplus of single men, to study their kitchen routines.