Agnes and Rickard are moving to a new town. As a farewell, they ask their friends to dinner, not realising that this banal event will have a radical effect on their relationship. Anders, a bricklayer who works his fingers to the bone for his family, is offered a job he just can?t refuse, despite his family?s opposition. Anita hasn?t seen her ex-husband since he remarried to a woman 25 years younger than him 3 years previously. Suddenly, she has the chance to see him again and finally clear things up between them. It?s the most important night in their lives.