After 70 years of silence since the Civil War, relatives of the victims have broken their silence and are beginning to talk. They want more information concerning the collective executions and disappearances which have been forgotten by the rest of society. Reconstructing the memories collected from the neighbours will offer an opportunity to speak about the Spanish Civil War and its collateral effects as a historical tragedy, leaving aside the political vision, and the pain and suffering caused. That?s when we will have arrived at the reflection of this documentary.