Kepa and Martin are amateur cyclists and inseparable childhood friends. They are approaching their 40th birthdays when the company they work for is immersed in a prolonged conflict with the workers. Rumours of its imminent offshoring, just when Martin is about to become a father, throw him into a crisis leading to a confrontation with Kepa. When the real sense of their friendship is in danger, a common objective appears: taking their protests to the Tour de France with the help of a young journalist, Zuriñe, whose presence will provoke conflictive emotions.