XVI. mendeko Espainian, Teresa de Cepeda y Ahumada, Avilako kapare baten alabak ez du gizonezkoen mundu batean duen emakumezko rola onartu nahi: ez du emazte eta ama izatera mugatu nahi. Zer edo zer jasoagoa egon behar duela sinesten du. Idatzi, irakurri, ikasi nahi du. Klausurako komentu batean sartuko da "zer edo zer" horren bila. Kristoren desengainua hartuko du, ordea: klaustroko pareten bestaldera materialismoa eta atzean utzi nahi zuen arinkeria baitira nagusi. Orduan, otoitz eta sakrifiziozko gurutzadan hastea deliberatuko du, lehenik bihurri eta ero, gero lider eta, azkenik, santu bihurtuko duena.