World Trade Center tells the true story of the survival and rescue of two Port Authority policemen, John McLoughlin and Will Jimeno, who were trapped in the rubble of the World Trade Center on September 11, 2001, after they went in to help people escape. The film also follows their families as they try to find out what happened to them, as well as the rescuers who found them in the debris field and pulled them out. Only 20 people were rescued alive from the World Trade Center after the collapse of the buildings. Jimeno and McLoughlin were the 18th and 19th.