Mamo, an old, renowned musician, has been granted permission to give a concert in Iraqi Kurdistan. His faithful friend Kako will drive a school bus and help collect Mamo?s ten musical sons from all over Iranian Kurdistan. The old Kurdish musician has waited 35 years for the chance to perform again in Iraqi Kurdistan and ignores his son?s premonition that something awful awaits him before the next full moon. On the other hand, he also has to persuade Hesho, a singer who lives in a mountain retreat with 1,334 other exiled female singers, to go with them. Given that women are forbidden to sing in front of men in public in Iran, Hesho must be carefully concealed in the bus. The journey of Mamo and his musical group is not without difficulties, but Mamo?s persistence guides everyone towards adventure, emotion and magic.