Plutarco, his son Genaro and grandson Lucio lead double lives. On the one hand, they are simple country musicians, and on the other they actively support the peasant guerrilla movement against the oppressor government. When the army occupies the village, the rebels are forced to flee and leave their ammunition behind. Making the most of the fact that he looks like an inoffensive violinist, Plutarco has a plan: to recover the munitions hidden in his cornfield. His music enraptures the captain, but he has to get his hands on the ammunition...