Three generations survive the east wind, fire, madness, superstition and even death thanks to kindness, lies and boundless energy. There?s Raimunda, who?s married to an out-of-work labourer and has a teenage daughter. Sole, her sister, who earns a living as a hairdresser. And the mother of them both, who died in a fire with her husband. This character appears first to her sister and then to Sole, although those with whom she left important pending business are Raimunda and her former village neighbour, Agustina. Living and dead exist together in peace. This is a film about the culture of death in Almodóvar?s native La Mancha, the locals of which accept the situation as if it were the most normal thing in the world. The way the dead stay alive in their lives, plus the wealth and humanity of their rites, mean that they will never die.