Ernst Lubitsch
Devotion to a beautiful sclave causes war between Pharoah Menes and the King of Ethiopia. But the girl loves Ramphis. This was the most spectacular film produced till then in Europe, with an impressive reconstruction of the pyramids, temples, deserts and even the Nile at the Ufa studios in Germany.