Ernst Lubitsch
First of two adaptations of Shakespeare started by Lubitsch in 1920, this is a free interpretation of The Taming of the Shrew, with a clumsy, scatterbrained brewer (a comic Emil Jannings), and his two very different daughters (although both are played by Henny Porten): the beautiful Gretl and the stay-at-home Liesl. The movie was such a success that a new version, also with Henny Porten, was made on arrival of the talkies.