In Piedrafita, a hamlet in the province of Leon, a group of archaeologists and volunteers excavate in search of the remains of people shot during the Civil War and buried in mass graves. Two women of opposing thought serve as the connecting theme of this document constituting an important link in the struggle to rescue the memory of many victims of the Civil War and the Franco period. Israel Sánchez Prieto succeeds at several different moments in making the emotion uncontrollable.