Portrait of the life and work of the most prolific and famous film editor in recent Spanish cinema. Pablo del Amo died before the document was finished, although he had already decisively collaborated in its making. Diego Galán includes direct testimonies by the editor, opinions for and against by many of the filmmakers with whom he worked, selected extracts of some of his best films, archive material and fragments of the tributes paid to him.