A small village in the province of Teruel is becoming depopulated. The mayor comes up with a plan to attract immigrants, particularly Rumanians and Argentineans, so that they can adapt to the local customs and mix with their inhabitants, almost all of whom are elderly. Following the success of El cielo gira, Ariadna Pujol makes another documentary originating in the Barcelona's Pompeu Fabra University in the shape of a sociological study with a highly personal style.