The Cortez family, Gregorio, Ingrid, Carmen and Juni, face a new enemy this time around: the evil Toymaker, played by Silvester Stallone, who has captured Carmen and imprisoned her in a game in virtual reality. Juni will be given the job of saving his sister, and the entire world while he's about it. By using the special glasses provided, the members of the audience will be able to see the impressive 3-D effects in Spy Kids 3-D: Game Over.