Robert Wise
With incipient digital effects by Douglas Trumbull of 2001 fame and Boris Leven's modern designs, the first adaptation of a Michael Crichton novel for cinema is a disturbing investigation into a strange phenomenon that wipes out the residents of a small town, except for an old man and a child.