Robert Wise
An early bold denunciation of the horror of the death penalty by Wise who attended an execution to make this drama about a woman accused of murder as realistic as possible. Susan Hayward won an Oscar for her dramatic role. Gerry Mulligan, among others, performed the jazz soundtrack.