Based on the theatrical comedy Sublime decisión by Miguel Mihura, it tells in highly humorous fashion the story of the scandal caused by the decision of a girl of marriageable age to choose to start work instead of waiting for a fiancé to appear. An ironic satire of the Spain of the Restoration period and an intelligent manifesto about the social limitations of the role of women.