The Australian director takes a true story, the odyssey of a pensioner from New Zealand who travelled to Utah in the 1970s to take part in a race with his old motorbike, to provide a moving lesson in humanity and tenacity, with a leading character that Anthony Hopkins imbues with innocence, irony and a love of freedom.