The competition opens with one of the most eagerly awaited Spanish films of the year. In the most complex ambitious film in his career, Montxo Armendáriz has managed to maintain the constant themes in his work as a filmmaker to faithfully reflect the spirit behind the very famous novel by Bernardo Atxaga. Three stories that interweave in time and branch out into numerous characters provide an accurate portrait of the lives of some of the residents of Obaba.