Stories built up around the train that links Paris with Lisbon on a journey that lasts for ages: a French xenophobic racist taxi driver and his Portuguese wife who glimpses a rewarding encounter; an African who struggles to make ends meet selling watches; a couple of youngsters who collect signatures to demand a change in the route of the train lines; two brothers who aren't speaking to each other.. A multiracial multilingual film in which the directors display a surprising degree of maturity.