A confirmed bachelor earns his living by reciting texts at all the funerals held in his village. He lives with his sister, a brother-in-law who is hardly ever there, a grandfather who is determined to commit suicide and two nephews: a boy who is a nuisance and a deaf and dumb girl. A film with a strong local flavour in the best traditions of Balkan cinema that starts with situations full of gags and then soon turns into a terrible drama. The second full-length film by a Slovene director, whose debut film won awards at numerous festivals.