Jean-Claude is a legal secretary, who hands out notifications and informs people of seizure orders. He is divorced, has an elderly father shut away in an old-people's home and plans the same mediocre future for his son. At the dance academy opposite his office Jean-Claude meets Françoise. A magnificent study of lonely people who discover a ray of hope thanks to the sensual captivating rhythm of the tango, in which three actors in a state of grace achieve a free-flowing conspiratorial kind of communication with the audience.