A family of nomads move each year to a remote valley in Mongolia to spend the summer there. The father occasionally goes into town to sell some products, the mother looks after the house and the work in the fields and the children play and help as far as they can. The people who made The Story of the Weeping Camel once again use a minimalist story to show that there are other possible ways of life in the 21st century.